dinsdag 26 september 2023

Op zoek naar de volgende stap

 Op zoek naar de volgende stap


Gistermiddag had ik een gesprek met een coach die ik heb

leren 

kennen via linkedin. Zij geeft oa alternatieve coaching en doet

familieopstellingen. t was interessant en inzichtelijk om te zien hoe

zij te werk ging met die opstellingen.


t maakt voor mij oa duidelijk waar mijn blokkades liggen en

waarom ik zoveel moeite ervaar met het schrijven van mijn boek.


De grootste belemmeringen waar ik op dit moment last van

heb is de steeds terugkerende rotonde waar ik maar op vast

blijf lopen.


Bij mij heet deze rotonde angst, de angst voor t onbekende en

de verwachtingen van mijn omgeving. Zal ik met dit boek wel

iets kunnen bereiken?


“Wat is je droom?” Vroeg ze. Ik moest er even over nadenken

terwijl ik doorgaans heel goed weet wat mijn droom is.

“Mijn droom is om mensen te inspireren met mijn verhaal.”

antwoordde ik. Dit is de reden waarom ik een boek wil schrijven

hoe het is om een beperking te hebben in de huidige samenleving.


Waar loop je tegenaan? Wat zijn mijn blokkades? Dit open en eerlijk

bespreken zonder angsten voor vooroordelen van andere mensen…


Dat is nogal een beer om opzij te duwen! t is ook een psychologische

strijd met mezelf en mijn eigen verwachtingen. Wat verwacht ik zelf

van dit boek? En hoe ga ik daarna verder? Allemaal vragen waar ik

nog geen antwoord op heb en het voelt enorm spannend om dit in 

de ogen te kijken. Want wat wil Ik nu echt??


Voor nu ga ik op zoek naar een nieuwe stap om weer een stapje

dichterbij mijn droom te komen want die zweeft nog te ver in mn achterhoofd om nu waar te kunnen maken. Er zijn nog een hoop

angsten om te overwinnen en die wil ik stapje voor stapje in de

ogen gaan kijken.


Het is tijd voor positieve verandering!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe te leven met 22q11ds artikel van de AD

   Beantwoorden  Allen beantwoorden  Doorsturen   Aan: ​ U ​ Di 7-5-2024 19:53 Na Down is dit het meest voorkomende syndroom, toch heb ...