woensdag 7 december 2022

Het is belangrijk om op waarde te worden geschat!

 Vandaag heb ik een prima dagje bij de bieb gehad. Ik had vorige week voorgesteld om vandaag de kerstboom neer te zetten, dus dat ging ik doen. Eerst moest de boom uit de kelder worden gehaald, dat was nogal een toer. De kist was wat zwaarder dan ik had verwacht dus pakte ik een kar, dat scheelde weer sjouwen!

Altijd letten op je energie

t opzetten was nogal een klus die me iets meer energie kostte dan ik wilde, maar het is gelukt. Bieb juf was blij en ik ook. Het versieren heb ik aan andere vrijwilligers overgelaten, ik ging liever nog een kar met boeken opruimen.

Grenzen aangeven

In de bieb leer ik goed mijn grenzen aan te geven en de ruimte te nemen die ik nodig heb. Daarnaast krijg ik regelmatig complimenten van de bieb juf en dat motiveerd weer om door te blijven gaan!

Van complimenten ga je groeien

Zo zei ze vandaag: "Jij ziet dingen die anderen niet altijd opmerken en dan doe je het ook meteen, dat is heel fijn."  Ik zei toen: " Dat heb ik geleerd in de opleiding maatschappelijke zorg die ik gedaan heb, daar pluk ik nog steeds de vruchten van!

Het is fijn en nodig om op waarde van bijdrage te worden geschat!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe te leven met 22q11ds artikel van de AD

   Beantwoorden  Allen beantwoorden  Doorsturen   Aan: ​ U ​ Di 7-5-2024 19:53 Na Down is dit het meest voorkomende syndroom, toch heb ...