vrijdag 23 december 2022

Eenzaam tijdens de kerst?

 Vorige week was heet dan zover: ik testte positief op het corona virus. Op zich viel de aanslag op mijn lichaam nog best mee, maar ik ben wel blij dat ik 1 van de Omicron varianten te pakken had.

Ik merkte dat ik meer moeite had met prikkels en dat mijn energie nog lager was dan anders. Het was wel fijn om daarom even ale afspraken af te zeggen, zeker in de december maand waarin ik toch al sneller overprikkelt ben.

Waarom de Wajong zo belangrijk is

Dit kan ik doen dankzij de #Wajong en ook daarom is de wajong zo ontzettned belangrijk vangnet voor mij en ben ik dankbaar dat ik hierop kan terug vallen als het nodig is!

Nu is mijn lichaam voor mijn gevoel voldoende hersteld en kan ik weer verder waar ik gebleven was.


prikkels en #22q11ds
De december maand zal voor mij altijd een moeilijke maand blijven waarin te veel overprikkeling snel op de loer ligt. Goed mijn rust pakken en mijn grenzen aangeven is wat ik kan doen om te zorgen dat ik er minder last van heb.

Eenzaam tijdens de kerst?
Kerst vier ik wel op mijn eigen manier, samen met mijn katten. Ik plaats nog een keer het stukje dat ik tijdens de lockdown periode schreef voor Joop want voor mij is dit nog steeds van toepassing!

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/kerst-vieren-als-je-een-niet-zichtbare-beperking-hebt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe te leven met 22q11ds artikel van de AD

   Beantwoorden  Allen beantwoorden  Doorsturen   Aan: ​ U ​ Di 7-5-2024 19:53 Na Down is dit het meest voorkomende syndroom, toch heb ...