donderdag 27 april 2023

Koningsdag vieren op je eigen manier!

Vandaag is het Koningsdag, een feestdag in Nederland want de Koning viert zijn verjaardag.        Overal in Driebergen zijn er festivals, vrijmarkten en vieren de mensen feest.


Een dag met enorm veel energie en prikkels. Doorgaans negeerde ik de laatste jaren
 deze dag al vond ik t vroeger wel altijd leuk om even over de rommelmarkt te lopen.

De afgelopen 8 jaar was ik niet meer op de vrijmarkt geweest maar vandaag besloot 
ik om toch even een kijkje te nemen.

Het was overweldigend druk maar er hing een goede, positieve en vrolijke sfeer. 
Mensen verkochten hun spulletjes of liepen langs de vele kraampjes. Er was een 
orkest dat speelde vrolijke liedjes van Herman van Veen en dat bracht veel 
nostalgie naar boven.

Zelf kwam ik eigenlijk vooral omdat ik op zoek was naar een nieuwe bureau tafel. 
Na even wat rondgelopen te hebben zag ik er 1tje staan die me meteen aansprak en 
ik mocht hm voor 1 euro meenemen zei de verkoper. Perfect! Hij had wieltjes dus 
ik kon hem zo mee naar huis nemen.

Veel mensen keken even opzij om te zien wie daar zoveel lawaai maakte, dat vond
ik wel een beetje genant.. maar ik was blij met t tafeltje en trok me er weinig van aan.

Een mevrouw zei heel aardig: "Laat maar weten dat u er aan komt hoor, t is 
een mooi ding!" En dat vond ik super lief.

Later was het nog even spannend omdat ik iemand moest vragen om het tafeltje 
naar boven te brengen. Dat is ook altijd een drempel. Ik vroeg een buurman met 
wie ik oppervlakkig contact heb en hij heeft t tafeltje voor me naar boven gesjouwd.

Nu zit ik na te genieten van deze gezellige en actieve Koningsdag! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe te leven met 22q11ds artikel van de AD

   Beantwoorden  Allen beantwoorden  Doorsturen   Aan: ​ U ​ Di 7-5-2024 19:53 Na Down is dit het meest voorkomende syndroom, toch heb ...