zaterdag 31 december 2022

Nieuw jaar, nieuwe kansen!

 Oud en nieuw gezelligheid.

Gister ging ik naar de inloop om gezellig oliebollen te eten. Normaal gesproken vermijd ik dit soort sociale situaties omdat het mij veel te veel prikkels geeft.

Omdat ik mij gister qua energie goed genoeg voelde besloot ik toch even bij de inloop langs te gaan. 't afgelopen jaar heb ik gemerkt dat t werkt als ik mezelf kan afleiden van alle prikkels door bijvoorbeeld te kleuren  of te tekenen. Mijn hoofd is dan een stuk rustiger. Op deze manier kan ik mezelf trainen om beter met prikkels om te gaan.

1 van de bezoekers zei tegen mij dat ze kon zien dat ik veranderd was en dat vond ik echt een super tof compliment om te horen zo aan het eind van het jaar!

Ik wil dan ook heel graag op deze weg verder gaan. Dit is 1 van de redenen dat ik ambulante begeleiding heb aangevraagd om me hierbij te helpen.

Ervaringsdeskundige in de dop.

Afgelopen week had ik daarvoor het kennismakingsgesprek en dat beviel goed van beide kanten. Ik vertelde dat ik heel graag mijn ervaringen waarop ik ben stuk gelopen in de samenleving zou willen delen. Ik denk dat ik wel een mooi verhaal te vertellen heb waar veel mensen wat van kunnen leren!


Alle neuzen dezelfde kant op
De eerste stap daarbij is dat ik in gesprek ga hierover met het #UWV om het juiste traject hiervoor te krijgen. Dat zal nog het grootste pressiepunt zijn verwacht ik omdat ik al eerder een ander traject aangeboden kreeg dan ik wilde.


Dit jaar zal voor mij vooral een voorbereidend jaar zijn. Een goed voornemen voor mij is om mezelf niet weer teveel onder druk te gaan zetten, dat is wel echt een leerpunt!


Ik heb er zin in om weer nieuwe kansen te grijpen!!! 💗








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe te leven met 22q11ds artikel van de AD

   Beantwoorden  Allen beantwoorden  Doorsturen   Aan: ​ U ​ Di 7-5-2024 19:53 Na Down is dit het meest voorkomende syndroom, toch heb ...