donderdag 10 november 2022

Een verjaardagsfeestje

 Oude angsten loslaten op een verjaardagsfeestje

Het afgelopen weekend had mijn moeder een huisje gehuurd om haar verjaardag te vieren met de familie. Ik dacht dat het alleen ' onze'  familie zou zijn, en kwam er dus vrij laat achter dat het dus ook de rest van de familie betrof. 

Angsten loslaten en verder gaan!

In eerste instantie reageerde ik heel boos want ik was bang dat ik al deze prikkels niet aan zou kunen en weer zou ontploffen waar iedereen bij was.

Gelukkig gebeurde dit niet! Ik kon  zelfs op mijn eigen manier de dag in te delen hoe ik graag mee wilde doen. Dit was een enorme eye-opener voor me en laat zien hoe ik hierin gegroeid ben.

Activiteiten begeleider in de dop

Ik stelde een namenspel voor om elkaars namen beter te leren kennen.  We hadden elkaar door oa corona zolang niet gezien dat iedereen wat moeite had met de namen. (Er waren 20+ mensen!)

Dat ik dit op deze manier kon aanpakken heb ik te danken aan de opleiding maatschappelijke zorg die ik gedaan heb. Ik heb daar de belangrijke ontwikkeling van client naar begeleider doorlopen.

Toen ik geen werk vond in de zorg dacht ik dat ik deze opleiding voor niks had gedaan, maar niets is minder waar blijkt nu dus! Ik heb handvatten gekregen om mezelf te redden in sociale situaties, iets wat ik voorheen nooit kon en alleen maar moeilijk en ingewikkeld vond.

Dit is voor mij uiteindelijk belangrijker en meer waardevol dan een betaalde baan in de zorg!

Met #22q11ds ontwikkel ik me langzamer, maar uiteindelijk vind ik mijn eigen weg wel!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe te leven met 22q11ds artikel van de AD

   Beantwoorden  Allen beantwoorden  Doorsturen   Aan: ​ U ​ Di 7-5-2024 19:53 Na Down is dit het meest voorkomende syndroom, toch heb ...