dinsdag 15 november 2022

Hou moed, blijf bouwen!



 Begeleiding deel 3 de afrondende fase


Ik begon met begeleiding toen ik begin 2018 in een keiharde depressie

terecht kwam. Dit kwam onder andere door de korting op de Wajong 

en de tegenslag die ik had gehad met het zoeken van betaald werk in

de zorg. 


Ik had iemand nodig die me door de depressie heen kon helpen op 

dat moment. De begeleiding ging moeizaam, ik kreeg 4 verschillende

coaches in een jaar tijd die ik allemaal weg stuurde omdat ze me op de

verkeerde manier behandelden. 


Mensen zijn erg geneigd om vanuit een boekje te werken en in hokjes

te denken, dat is iets dat je absoluut moet laten bij mij. je kunt me het 

beste behandelen hoe ik me op dat moment voel, begeleiders en 

therapeuten gaan hier vaak de mist mee in.


Tijdens corona tijd vroeg ik opnieuw begeleiding aan om handvatten

te krijgen overzicht te behouden met alle veranderingen die er gaande

waren. Ik kreeg de juiste coach toegewezen die mij hierin heel goed heeft

kunnen helpen en dat was super fijn.


Omdat de WMO kortdurende trajecten zijn van 1.5 jaar moet ik iedere keer

weer de molen in om een nieuwe begeleider aan te vragen. Het voordeel is dat ik

nu weet waar ik moet zijn en hoe het werkt. t nadeel is dat ik steeds opnieuw mijn

verhaal moet vertellen en moet wennen aan een nieuwe begeleider.


Nu ga ik de komende tijd een nieuw begeleidingstraject in en krijg ik hopelijk meteen

de juiste persoon die me kan helpen met de opbouwende fase waar ik nu in zit!


Met 22q11ds gaat het allemaal niet vanzelf en moet je net wat harder knokken dan een

ander maar uiteindelijk vind ik mijn weg wel!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoe te leven met 22q11ds artikel van de AD

   Beantwoorden  Allen beantwoorden  Doorsturen   Aan: ​ U ​ Di 7-5-2024 19:53 Na Down is dit het meest voorkomende syndroom, toch heb ...